Om föreningen

Brf Fyrskeppet på Norra Älvstranden bildades 2001. Föreningen förvärvade 2002 fastigheten Sannegården 28:32 i Göteborgs kommun. På fastigheten uppfördes ett flerbostadshus i sju våningar. Huset var klart för inflyttning 2003.

Föreningens ändamål är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter utan tidsbegränsning.

Föreningen omfattar 59 st bostadsrättslägenheter med en sammanlagd bostadsarea om 4586 m2.

I fastigheten finns 7 st lägenheter med 1 rum och kokvrå, 36 st lägenheter med 2 rum och kök, 8 st lägenheter med 3 rum och kök samt 8 st lägenheter med 4 rum och kök.

Fastigheten deltar i gemensamhetsanläggningarna Sannegården ga:2, Sannegården ga:4 och Sannegården ga:10. Gemensamhetsanläggningarna avser kaj och tillhörande bryggor, förankringsanordningar för kajen, ytterbelysning, förbindelse mellan kajer och lokalgata (Styrfarten), park, dagvattenledningar med brunnar, kommunikationsytor, planteringar, närparkering, sopsuganläggning, och sopsugterminal med ledningar. Dessa anläggningar förvaltas av Eriksbergs samfällighetsförening.

Föreningen har en andel på 10% i gemensamhetsanläggningen Sköljestensgränden samfällighetsförening. Föreningen förvaltar ett parkeringsdäck samt markparkeringar i närområdet.

Gemensamhetsanläggningen ga:21 har inrättats för att tillgodose föreningens och fastigheten Sannegården 28:13-s gemensamma behov av parkeringsplatser och soprum. Under gården på fastigheten Sannegården 28:13 finns parkeringsdäck innehållande 60 p-platser för de två fastigheterna gemensamt.